NOWE TECHNOLOGIE NA KOLEI. DETEKCJA UZBROJEŃ PODZIEMNYCH Z LEICA GEOSYSTEMS
Dostawcy energii na kolei prędzej czy później zderzą się z koniecznością zinwentaryzowania swojego majątku. W jego skład wchodzą nie tylko kable zasilające, ale też inne obiekty i kolidujące z nimi instalacje różnych operatorów. Lokalizowanie uzbrojeń podziemnych jest potrzebne zwłaszcza podczas prac budowlanych, projektowania oraz w przypadku pojawienia się awarii.
Fachowcy pracujący w branży energetycznej znają metody detekcyjne oraz mają świadomość użycia odpowiednich instrumentów pomiarowych. W dalszym ciągu stosują jednak starsze metody, które powodują przestoje w pracy i są bardziej czasochłonne. Nowe technologie sprawią, że ich praca stanie się znacznie łatwiejsza.
– Chcemy nauczyć ludzi pracujących na kolei nowej metodologii wykrywania. Dzięki niej wzrasta efektywność prac i znacząco spadają koszty – mówi Artur Pleśniarski, specjalista ds. detekcji w Leica Geosystems, który jest współtwórcą innowacyjnej metodologii wykrywania, określonej w normach brytyjskich jako PAS 128. – Stosując metody indukcyjną, radiową i radarową unikamy konieczności odpinania kabli od zasilania, a tym samym wstrzymywania ruchu pociągów na danej trasie – dodaje Artur Pleśniarski.
Technologia oferowana przez Leica Geosystems jest całkiem bezkolizyjna, dzięki czemu kolej nie ponosi żadnych strat spowodowanych przestojami w pracy. Metodologia PAS 128 w połączeniu z technologią Leica Geosystems jest niezwykle skuteczna. Pozwala na wykrycie kabli średniego, niskiego i wysokiego napięcia, wody, rur,
kolizji z innymi instalacjami czy nawet niewypałów. Uzyskaną w wyniku prac trójwymiarową mapę można następnie modelować w dowolnym programie CAD. Dlatego lokalizator precyzyjny Leica Ultra, georadar Leica DS2000 i zestaw akcesoriów to niezbędne wyposażenie każdej ekipy detekcyjnej.
POROZMAWIAJ Z NASZYM EKSPERTEM!
Chcesz poznać więcej możliwości georadaru i dowiedzieć się, jak może ułatwić Ci pracę? Skontaktuj się z naszymi specjalistami – Mieszkiem +48 664 165 000 lub Michałem +48 607 310 317 i umów się na rozmowę. Możesz również skorzystać z formularza kontaktowego, który znajduje się tutaj.
Artykuł opublikowany w nr 6/17 “Raportu kolejowego”